top of page

Algemene Voorwaarden

Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling/dienst en transactie tussen Rianne; Uw Pedicure (hierna te noemen praktijk) en cliënt waarop Rianne; Uw Pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover kan van deze voorwaarden niet worden afgeweken tenzij dit door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen.

1 - TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

1.1. Deze overeenkomst komt tot stand door aanvaarding (door cliënt) van het aanbod van de praktijk en gaat cliënt automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en privacy policy. Dit kan in het bedrijf plaatsvinden aan het einde van een behandeling voor de volgende behandeling; telefonisch of via e-mail . De overeenkomst kan ook worden gesloten buiten de verkoopruimte, bijvoorbeeld bij  cliënt thuis bij ambulante werkzaamheden van praktijk.

1.2. Bij een op afstand, of buiten praktijk gesloten overeenkomst, is artikel 6:230o, 6:230p en 6:230r van het Burgerlijk Wetboek over bedenktijd en ontbinding van de koop van toepassing.

2 - VERPLICHTINGEN VAN DE PRAKTIJK

2.1. Praktijk staat ervoor in dat de door haar werknemers verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.

2.2. Praktijk licht cliënt in over de aard en omvang van behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan behandeling. Er kan aan cliënt naar informatie gevraagd worden die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.

Indien noodzakelijk wordt een cliënt geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren. Cliënt is hier zelf verantwoordelijk voor en dient zelf contact te leggen met de andere discipline. Dit mits anders overeengekomen.

Praktijk is niet verantwoordelijk voor de gevolgen bij het niet opvolgen advies consultatie andere discipline. 

2.3. Een werknemer van de praktijk wordt geacht te werken volgens beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, beroepscompetentieprofielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand der techniek. Tevens wordt op basis hiervan adviezen en/of de behandeling uitgevoerd.

2.4. Praktijk en/of werknemer zal geen handeling verrichten die buiten beroepscompetenties valt, zoals vastgelegd in het Beroepscompetentieprofiel pedicure.

2.5. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient praktijk de cliënt te informeren over de op dat moment geldende prijs.

2.6. De annuleringsvoorwaarden worden kenbaar gemaakt aan de cliënt voordat de overeenkomst tot stand komt.

2.7. De behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch of via e-mail worden gemaakt. Cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak praktijk te informeren . De afmelding kan telefonisch of per e-mail geschieden.

Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan zal Rianne; Uw pedicure het volledige tarief voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

2.8. Indien cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag de verloren tijd ingekort worden op de behandeling en wordt het gehele tarief berekenend. Wanneer de cliënt op zodanig tijdstip te laat is waardoor de volgende behandeling in gedrang komt zal de behandeling komen te vervallen, maar wel wordt de gereserveerde tijd 100% doorberekend.  

2.9. Bij verhindering van de afspraak door Rianne; Uw Pedicure, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan cliënt te worden doorgegeven, uiterlijk 24 uur van te voren.

2.10. Voor zover van toepassing op de beroepsgroep handelt praktijk (en werknemers) overeenkomstig de op haar/hem van toepassing zijnde bepalingen volgens de Wkkgz.

2.11. Praktijk en haar werknemers is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die cliënt deelt tijdens behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

De geheimhouding vervalt, indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, praktijk verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

3 - VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT

3.1. Cliënt dient praktijk en werknemers voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.

3.2. Cliënt heeft de plicht alle door praktijk en haar werknemers gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft. Rianne; Uw Pedicure kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

4 - PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY

4.1.  Cliënt voorziet vóór de eerste behandeling Rianne; Uw Pedicure van alle gegevens, welke voor praktijk en medewerkers relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening (waaronder persoonsgegevens).

4.2. Praktijk neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart en behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen AVG.

4.3. Praktijk zal gegevens van de cliënt gebruiken binnen eigen praktijk. Uitsluitend met instemming van de cliënt kan praktijk behandelgegevens ter beschikking stellen aan de huisarts, medisch specialist of podotherapeut indien van toepassing. Cliënt heeft ten allen tijde recht op inzicht in eigen behandelgegevens. 

5 - PERSONEEL IN DE PRAKTIJK

Indien praktijk voor een goede uitvoering van de behandeling het wenselijk acht, dan heeft deze het recht om zonder overleg met cliënt bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door medewerkers.

6 – TARIEVEN EN BETALING

6.1. Praktijk vermeldt alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

6.2. Betalingen aan praktijk dienen met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden na afloop van de behandeling en eventuele producten. Dit kan contant of per elektronische (pin) betaling. Betalingen per bankoverschrijving kan uitsluitend na overleg en akkoord bevinden van praktijk. Het verschuldigde bedrag dient binnen 14 dagen na dagtekening van factuur en/of behandeling bijgeschreven te zijn op de praktijk aangegeven bankrekeningnummer NL26 RABO 0148 2946 42  te name van: Rianne Uw Pedicure te Wijchen onder vermelding van het volledige factuurnummer.

6.3. Bij een reeks behandelingen, van te voren bepaald en vastgelegd, kan praktijk cliënt verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht. Gedurende de reeks zal praktijk bij tariefwijziging het afgesproken bedrag niet wijzigen.

6.4. Indien cliënt ondanks herhaald verzoek niet tot betaling overgaat, komen de kosten die Rianne; Uw Pedicure Praktijk maakt om de geldvordering te innen, voor rekening van cliënt. De berekening van de hoogte van de kosten zijn overeenkomstig de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten. Het totaal verschuldigde bedrag kan overgedragen worden aan een incassobureau.

7 - AANSPRAKELIJKHEID

7.1. Praktijk is aansprakelijk voor schade tegenover cliënt die het gevolg is van tekortkoming die aan praktijk of haar medewerker, dan wel stagiaire is toe te rekenen.

 7.2. Praktijk is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat cliënt onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. Praktijk is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.

7.3. Cliënt is tegenover praktijk aansprakelijk voor door praktijk geleden schade die door een aan de cliënt toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt. Praktijk heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

7.4. Bij aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van praktijk beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.

8 - GEDRAG

8.1. Cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft praktijk en haar werknemers het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.

8.2. Cliënt dient bij aanvang van de behandeling te zorgen voor opgefriste/ gewassen voeten. Bij te sterk verontreinigde voeten behoudt praktijk en werknemers uit hygiënisch oogpunt het recht om de behandeling te weigeren.

 

9 - BESCHADIGING EN DIEFSTAL

9.1. Praktijk is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging en/of diefstal van persoonlijke eigendommen van cliënt meegenomen naar de praktijk. Praktijk en haar werknemers zullen zorgvuldig met uw eigendommen omgaan.

9.2. Rianne; Uw Pedicure meldt altijd diefstal bij de politie.

 

10 – GARANTIE EN KLACHTEN

10.1. Praktijk geeft één week (zeven dagen) garantie op behandeling en op producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • Cliënt andere producten dan de door praktijk en medewerkers geadviseerd heeft gebruikt.

  • Cliënt adviezen niet heeft opgevolgd.

  • Cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.

  • Cliënt producten niet volgens gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.

10.2. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken doch uiterlijk 7 dagen daarvan schriftelijk dan wel per e-mail bij de praktijk in te dienen. Te lang wachten met klacht indienen kan van invloed zijn op bewijspositie van cliënt. Indien klacht gegrond is dan zal praktijk behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen.

10.3. Praktijk beschikt over een voldoende bekend gemaakte regeling voor opvang en behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Praktijk zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn. Voor zover op betreffende beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een klachtenfunctionaris deel uit van de klachtenprocedure.

10.4. Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing leidt, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.

10.5. Cliënt kan het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Dit geldt ook indien de in lid 3 van dit artikel genoemde klachtenfunctionaris niet tot een oplossing komt inzake een geschil tussen praktijk en cliënt. In dit geval zal de klachtenfunctionaris cliënt wijzen op de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie.

 

11 - GESCHILLENREGELING

11.1. Geschillen tussen cliënt en praktijk over totstandkoming of uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door cliënt als door praktijk aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).

11.2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien cliënt zijn klacht eerst bij Rianne; Uw Pedicure heeft ingediend. 

11.3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk twaalf maanden na dato waarop cliënt de klacht bij praktijk indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

11.4. Wanneer cliënt een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is praktijk aan deze keuze gebonden. Indien praktijk een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, wordt cliënt gevraagd zich binnen vijf weken uit te spreken of deze akkoord gaat. Rianne; Uw Pedicure dient daarbij aan te kondigen dat zij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn zich vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.

11.5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Beslissingen van de Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Desgevraagd wordt het reglement toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

11.6. Uitsluitend rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

bottom of page